عملکرد کشتی ایران در شش ماهه نخست سال 94/


کسب 9 عنوان قهرمانی و 14 بار قرار گرفتن بر روی سکوی مسابقات اصلی/ 54 مدال طلا و 104 مدال نقره و برنز در 30 رقابت

 کسب 9 عنوان قهرمانی در کنار 3 عنوان نایب قهرمانی و 2 عنوان سومی در رقابت های قاره‌ای، جام جهانی و قهرمانی جهان توسط تیم های ایران در شش ماهه نخست سال 94 کسب شده است.

 به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در شش ماهه نخست سال 94 در مجموع 54 مدال طلا، 52 نقره و 52 برنز در 30 تورنمنت کسب شده است.، که در مسابقات اصلی 29 طلا، 35 نقره و 27 برنز حاصل عملکرد تیم های ملی ایران بود.

تیم های ملی کشتی آزاد، فرنگی و کشتی های سنتی در شش ماهه نخست سال 94 مجموعا در 30 مسابقه برون مرزی، شامل رقابت های جهانی، آسیایی، جام جهانی و تورنمنت های بین المللی با 268 ورزشکار در سه رده ای سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان شرکت کرده اند.


بخشی از گزارش عملکرد فدراسیون کشتی در شش ماهه نخست سال 94 به تفکیک به شرح زیر است:


تیم های ملی کشتی آزاد، فرنگی، ساحلی، آلیش (مردان و زنان) در مجموع در 30 تورنمنت بین المللی، رقابت های قهرمانی آسیا و مسابقات جهانی با 268 ورزشکار در سه رده ی سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان شرکت کرده اند.

* در رقابت های کشتی آزاد بزرگسالان جهان در آمریکا تیم کشتی آزاد ایران توانست با کسب 2 مدال نقره و 2 مدال برنز و کسب پنج سهمیه المپیک و کسب عنوان نایب قهرمانی به کار خود پایان دهد. در رقابت های کشتی فرنگی نیز تیم ایران صاحب یک مدال نقره و دو برنز و همچنین سه سهمیه از شش سهمیه المپیک شد.

* در مسابقات قهرمانی آسیا تیم های برزرگسالان ایران در قطر به مقام قهرمانی رسیدند، نوجوانان نیز در هر دو رشته در هند قهرمان شدند و جوانان نیز در میانمار به مقام سوم رسیدند.
در رقابت های در رقابت های بزرگسالان آسیا تیم آزاد 4 مدال طلا ، 2 نقره و یک برنز  و تیم فرنگی 3 مدال طلا، یک نقره و 2 برنز کسب کردند.

* در مسابقات جوانان قهرمانی آسیا تیم آزاد در این مسابقات صاحب 4 مدال طلا شد و تیم فرنگی 2 طلا، یک نقره و 2 برنز را کسب کرد.

* تیم آزاد نوجوانان در رقابت های آسیایی صاحب 2 مدال طلا و 5 مدال نقره و تیم فرنگی نیز صاحب یک مدال طلا، 6 نقره و یک برنز شد.

* تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابت های جام جهانی که فروردین ماه در کشور آمریکا برگزار شد به قهرمانی رسید این قهرمانی از ابعاد غیر ورزشی نیز دارای اهمیت ویژه ای بود و موجی از خوشحالی را در میان مردم به وجود آورد.

* در رقابت های قهرمانی جوانان جهان که در کشور برزیل برگزار شد، در رشته کشتی آزاد تیم جوانان ایران برای دومین سال پیاپی به مقام قهرمانی دست یافت و یک رکورد تاریخی را کسب کرد و کشتی فرنگی ششم شد. کشتی آزاد در این رقابت ها صاحب 2 مدال طلا و 4 نقره شد و فرنگی نیز به یک مدال طلا، یک نقره و یک برنز دست یافت.

* در رقابت های کشتی آزاد نوجوانان جهان تیم فرنگی با کسب سه مدال طلا در جایگاه دوم ایستاد و تیم آزاد نیز با کسب 2 مدال نقره و 4 برنز نایب قهرمان شد.

* در رقابت های ساحلی قهرمانی جهان نیز تیم های ملی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به ترتیب به عنوان سوم، و دو عنوان قهرمانی رسیدند.

* در مجموع تیم های کشورمان در رقابت های ساحلی جهان صاحب 7 مدال طلا، یک نقره و 2 برنز شدند و در نخستین حضور خود در رقابت های جهانی زیر نظر فدراسیون کشتی با اقتدار قهرمان شدند.

* در رقابت های کشتی آلیش قهرمانی آسیا که زیر نظر اتحادیه جهانی کشتی در تهران برگزار شد در بخش مردان تیم ایران با کسب یک مدال طلا، 4 نقره و 4 برنز در حضور بیش از 10 کشور قاره کهن قهرمان شد.

* کشتی ایران برای نخستین بار در تاریخ میزبان رقابت های زنان بود که تیم آلیش بانوان ایران موفق شد قهرمان این مسابقات شود. تیم ایران در این مسابقات یک مدال طلا، 5 نقره و 6 برنز بدست آورد و یک افتخاری تازه بدست آورد.

* بانوان ایرانی پیش از حضور در این رقابت ها در یک اردوی مشترک با تیم بلاروس در این کشور شرکت کرده بود.

* تیم قزاق گوراش ایران نیز در نخستین حضور خود در رقابت های آسیایی در کشور چین با دو ورزشکار صاحب یک مدال برنز شد.

* در مجموع تیم های ایران به جز حضور در رقابت های قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان در 13 تورنمنت بین المللی زیر نظر اتحادیه جهانی در کشورهای مختلف جهان و به منظور آماده سازی برای حضور در رقابت های جهانی و آسیایی شرکت کردند نکته جالب توجه شرکت تیم نونهالان پس از چند سال وقفه در تورنمنت رومی کیدز ترکیه بود.

* در مجموع در این این تورنمنت ها تیم های ایران صاحب 22 مدال طلا، 13 نقره و 14 برنز شدند.

* اردوی بسترسازی تیم های کشتی آزاد و فرنگی پس از چند سال وقفه امسال در کشتی آزاد زیر نظر استاد مجید ترکان قهرمان سابق کشتی جهان در چند مرحله انجام شد که دو مرحله از این اردوها پس از رقابت های قهرمانی نونهالان و خردسالان کشور در شهرهای تبریز و چالوس برگزار گردید.

* همچنین در کشتی فرنگی نیز اردوی بسترسازی با حضور نفرات برتر رقابت های نونهالان و خردسالان در شهر سی سخت منطقه دنا استان کهگیلویه و بویراحمد و پارس آباد مغان اردبیل برگزار شد.

* برای نخستین بار طرح بورسیه فنی با ابتکار ایران و زیرنظر اتحادیه جهانی کشتی با حضور کشورهای توسعه نیافته پاکستان، عراق و بنگلادش و با حضور مدرسان ایرانی در دوبخش عملی و تئوری در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

* در ادامه فعالیت های کشتی های سنتی همچون پهلوانی، ساحلی و آلیش زیر نظر فدراسیون کشتی، آغاز کردند و در شهریورماه نیز رقابت های گراپلینگ مردان و زنان برای نخستین بار در خانه کشتی تهران برگزار شد و تیم های کشورمان به زودی راهی رقابت های جهانی این رشته در ترکیه می شوند.

* برگزاری رقابت های کشتی پیشکسوتان آزاد و فرنگی در لرستان، برگزاری مسابقات کشتی خردسالان و نونهالان در لرستان، جشنواره کشتی پهلوانی در یزد، رقابت های انتخابی تیم های ملی در یک سطح بالا و با حضور تمامی مدعیان در جوار بارگاه امام رضا (ع)، رقابت های انتخابی تیم های ملی کشتی آلیش مردان و زنان در خانه کشتی، برگزاری نخستین مرحله رقابت‌های لیگ کشتی باشگاه های کشور، انجام رقابت های انتخابی تیم های ملی کشتی جوانان و نوجوانان از دیگر برنامه های پنج ماه نخست فدراسیون کشتی بوده است.

* برگزاری کلاس های بازآموزی و استاژ مربیان در استان های مختلف از جمله اردبیل، مازندران و ... در دستور کار انستیتو کشتی و کمیته مربیان قرار داشت.

* در شش ماه اول سال 94 داوران بین المللی بر اساس نظام نامه قانونمند داوری کشور به 30 مسابقه جهانی، قاره ای و تورنمنت بین المللی اعزام شدند، در فرآیند داوران بر اساس عدالت و شماره دفترچه به مسابقات مختلف اعزام می شوند. ضمنا از ابتدای سال داوران در کلاس های آموزش داوری بین المللی و داخلی شرکت نموده اند.

* برای آماده سازی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی در سه رده ی سنی و تیم های کشتی سنتی از جمله ساحلی، پهلوانی و کشتی کمربند فدراسیون کشتی از ابتدای سال تا کنون در دو خانه کشتی شماره یک و دو تهران و همچنین در خوابگاه مجموعه ورزشی آزاد به تناوب اردوهای آماده سازی فراوانی برگزار شده است که این برای اولین بار در فدراسیون کشتی، بعنوان یک رکورد در برگزاری اردوهای تیم های ملی محسوب می شود.

* تیم های کشتی زنان کشورمان نیز در دو رشته آلیش و گراپلینگ تمرینات خود را زیرنظرفدراسیون کشتی آغاز کرده اند، آلیش کاران پس از قهرمانی در رقابت های آسیایی راهی مسابقات جهانی می شوند و گراپلینگ کاران بانو نیز در رقابت های جهانی ترکیه حضور خواهند یافت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد